MAX Magazine

HOI- en NOM-cijfers

Verspreide oplage

123.650

(HOI Q3/15 t/m Q2/16 MAT)

Gemiddeld bereik

392.000

(NOM Print Monitor 2015-II t/m 2016-I)

Bindinc. verzorgt de advertentieverkoop van MAX Magazine.

Profiel
Met als motto 'Uw gids voor tv en plezierig leven' bereikt MAX Magazine van Omroep Max sinds 2013 elke week duizenden actieve 50-plussers. Het blad bevat naast de uitzendschema’s interessante artikelen die aansluiten bij de actualiteit en de leefwereld van de doelgroep. Denk hierbij aan vaste rubrieken over onder meer gezondheid. Zelfs het lettertype is afgestemd op 50-plussers. Abonnees ontvangen het omroepblad in de brievenbus, maar het blad is ook los te koop in bijvoorbeeld de supermarkt. Dat zorgt voor een nog groter bereik onder 50-plussers voor onze adverteerders!

Ons advies
Met een advertentie in MAX Magazine bereik je duizenden 50-plussers, veelal van het consumententype ‘ondernemende ouderen’. Kies voor een paginavullende advertentie voor maximale impact of inspireer met een kleiner formaat.

Alle voordelen van adverteren in MAX Magazine:
• Gericht actieve 50-plussers bereiken
Wekelijkse oplage van 140.000 exemplaren, w.v. 96.000 abonnees en 44.000 losse verkoop (peildatum 10/10/2017)
• Potentieel extra bereik door losse verkoop
• De verschijningsfrequentie maakt inspelen op actualiteiten eenvoudig
• Of bereik je doelgroep online op www.maxmagazine.nl

Doelgroep
De doelgroep van MAX Magazine zijn ondernemende ouderen van 50 jaar en ouder.
De Omroep MAX-leden zijn voornamelijk geïnteresseerd in: antiek, cultuur, geschiedenis, gezondheid/geneeskunde, kunst, ontwikkelingshulp en religie/geestelijk leven.
Bijna 40% is geïnteresseerd in muziek. Activiteiten die men relatief vaker bezigt zijn: vrijwilligerswerk, uitstapjes in eigen land, tekenen, kruiswoordpuzzels oplossen en bridge.
Verder bezoekt men graag het theater, de kerk, een museum of concert.
De MAX Magazine-lezers hebben veel vrije tijd, veel hobby's, ze houden van wandelen en zijn bewust bezig met hun gezondheid.
Aan sporten wordt niet veel gedaan, behalve zwemmen.

Bekijk ook de pdf's onder aan de pagina: Tariefkaart & advertentieformaten / aanleverplanning / aanleverspecificaties online advertenties / richtlijnen advertorials (zie hier voor meer informatie over advertorials)

 

ONLINE (zie de aanleverspecificaties in pdf onderaan)

Online campagnes altijd in combinatie met advertenties in het magazine en prijs te bepalen door de uitgever.

Leaderboard op maxmagazine.nl
Doordat de leaderboard bovenaan de webpagina wordt vertoond, trekt hij meteen de aandacht. Het liggende formaat maakt de leaderboard zeer geschikt voor horizontale animaties. Daarnaast is de attentiewaarde van een leaderboard bijzonder hoog door het grote formaat (728x90). Met targeting op locatie of interessegebied wordt de leaderboard alleen getoond aan jouw doelgroep.

Rectangle op maxmagazine.nl
Een rectangle heeft veel voordelen. Zo is de ontwikkeling voordelig door de gemakkelijke vorm (300x250) en de ruimte die het grotere formaat biedt voor de boodschap van de adverteerder. Daarnaast heeft de banner gunstige positiemogelijkheden binnen ons online netwerk. Met targeting op locatie of interessegebied wordt de rectangle alleen getoond aan jouw doelgroep.

Benieuwd naar de mogelijkheden van print en online? Neem dan contact op met uw vaste accountmanager of met Patricia Hagen, 035 - 672 6900

Lezerskern

Geslacht

Leeftijd

Sociale klasse

Gezinsfase

Interesses

gezondheid fit beweging

vakantie toerisme reizen horeca