KRO Magazine

HOI- en NOM-cijfers

Verspreide oplage

81.382

(NOM/HOI Q3/16 t/m Q2/17)

Gemiddeld bereik

174.000

(NOM Print Monitor 2016-II t/m 2017-I)

KRO Magazine is een functionele televisiegids met een helder programmaoverzicht, betrouwbaar, nieuwsgierig makend en goed geïnformeerd. Het blad verrast en inspireert. KRO Magazine bericht over actualiteit, infotainment, amusement, drama en film.
Het magazine draagt de kunst van het goede leven uit, gebaseerd op een katholieke waardenoriëntatie: zorgen voor jezelf en zorgen voor een ander.
KRO Magazine raakt de lezer op verschillende manieren en op verschillende niveau’s en is daarmee een inspiratiebron voor de lezer.
De lezer voelt zich betrokken bij het blad en wordt geprikkeld of uitgedaagd tot een dialoog.

Doelgroep
KRO Magazine richt zich op vrouwen en mannen in de leeftijd van 45 tot 65 jaar, voornamelijk woonachtig in het westen, oosten en zuiden van het land. Ze hechten belang aan een plezierig leven en streven naar een vriendelijker en minder onpersoonlijke samenleving. Ideeën zijn belangrijker dan geld. De interesse in religie of levensbeschouwelijke zaken is levend aanwezig.
Het zijn actieve en ondernemende volwassenen die zoeken naar een bewuste en betekenisvolle invulling van hun vrije tijd. Respect voor en verbondenheid met anderen, vriendschap, jezelf blijven ontplooien en gezond leven zijn voor hen relevante items. Op televisie liever geen plat vermaak, maar inhoud, diepgang en menselijke emotie.

Wetenswaardigheden over de lezer van KRO Magazine
- Opleidingsniveau en sociale klasse gelijk aan gemiddeld Nederland
- In slechts een op de zes huishoudens zijn kinderen aanwezig
- Het grootste deel van de abonnees woont in een koopwoning (70%) met tuin (69%)
- Slechts 4% woont in een bejaardentehuis
- 30% koopt gemiddeld tot zeer veel via internet
- Zeer ruime vertegenwoordiging onder 'Ondernemende ouderen', 'Welgesteld gezin en emptynester' en 'Betrokken senioren'
- Charitypes; de 'zeer gulle vrijwilliger' en de 'humanitaire veelgever' komen relatief vaak voor onder de abonnees
- Abonnees zijn meer dan gemiddeld geïnteresseerd in regionaal nieuws, info over rtv-programma's, politiek en kunst en cultuur
- Ze kiezen relatief vaak voor een culturele of sportieve/actieve vakantie en minder vaak voor een zonvakantie
- Intensieve mediabegruikers: ze kijken gemiddeld 3 uur en 30 minuten tv per dag; dat is 20 minuten meer dan gemiddeld Nederland
- Ze kijken meer dan gemiddeld naar informatieve programma's (nieuws, praatprogramma's en documentaires)
- 57% van de abonnees is rooms katholiek
Bron: Cendris en NOM

Lezerskern

Geslacht

Leeftijd

Sociale klasse

Gezinsfase

Interesses

goede doelen donaties collecte

groen duurzaam milieu

vakantie toerisme reizen horeca