Avrobode

HOI- en NOM-cijfers

Verspreide oplage

156.335

(NOM/HOI Q3/16 t/m Q2/17)

Gemiddeld bereik

320.000

(NOM Print Monitor 2016-II t/m 2017-I)

De rijke inhoud van Avrobode
Avrobode is een toegankelijke en sfeervolle programmagids met een rijke redactionele inhoud. Avrobode haalt de ‘pareltjes’ uit het tv-aanbod met kijktips, mooie achtergrondverhalen en interviews en besteedt daarnaast ruim aandacht aan radio. De gids staat dicht bij de omroep AVROTROS. Kunst en cultuur zo toegankelijk mogelijk maken voor een groot publiek is zowel voor AVROTROS als Avrobode een belangrijk speerpunt.

Doelgroep
De Avrobode-lezer is de gemiddelde Nederlandse vrouw, en in mindere mate man, vanaf 50 jaar. De kinderen zijn veelal het huis uit, waardoor de lezers weer tijd en energie hebben om meer uit het leven te halen. Hun mentaliteit is energiek en actief. Ze hebben belangstelling voor fietsen en wandelen, amusement en film, laagdrempelige kunst en cultuur, koken, gezondheid, persoonlijke verzorging en weekendjes weg.

Unique buying reasons

  • Compleet aanbod van tv-zenders en radiogids
  • Goed bereik in de doelgroep van ondernemende, genietende 50-plussers
  • Aandacht voor toegankelijke vormen van kunst en cultuur
  • Aandacht voor gezondheid, fit blijven, ontspannen en gezond eten
  • Lezersvoordeelpagina's en ledenacties van AVROTROS

Optioneel: Pijlers

  • Televisie kijken
  • Radio luisteren
  • (Laagdrempelige) kunst en cultuur en amusement
  • Gezondheid
  • Vrijetijdsbesteding/toerisme
  • Natuur

Lezerskern

Geslacht

Leeftijd

Sociale klasse

Gezinsfase

Interesses

vakantie toerisme reizen horeca

financieel geld banken verzekeringen

gezondheid fit beweging

kunst en cultuur

groen duurzaam milieu